nov
3

Boldogságterv.jpgBevezetés

2011.szeptember 10., Castelsardo, Szardínia

Kedves Gretchen Rubin,

boldogságterved 4. hónapjában járok, tegnap kezdtem a kötetet. Itt ülök a szardíniai Castelsardo kétségtelenül egyik legcsodásabb kilátással rendelkező hoteljének teraszán. Nászúton vagyok Gáborral, akinek több ízben is felolvastam már a soraidat és minduntalan bele akarom látni Jamie-be...Tudod, muszáj azonosulni a főszereplővel, hogy átéld a „mozit”.

Zavarba jöttem a gondolattól, amikor megfogalmazódott bennem a nászutam első napján: akárhogyis, most te vagy a főhősnőm! Aztán kibogoztam végül, hogy azért érzem így, mert rajtad keresztül eljutok önmagamhoz.

Eleinte bele-beleolvasgattam: csak semmi elragadtatás! Aztán muszáj volt úrrá lennem folyamatos rivalizálásomon veled, ha tovább akartam olvasni a gondolataidat, mert akkor nem csaphattam le – mélyen leplezetett – sértődöttséggel a könyvet. Sértődött voltam, képzeld! Azt éreztem, hogy ezt miért nem én írtam meg? Miért nem előbb írtam le , mint ez a nő? És különben is, mi ez a hatásvadász, amolyan”cuki” kis borító? Én már nem akarnék ilyen borítót, hanem valami „letisztultabbat”! (Amúgy nagyon szép a magyar borító, azt hiszem, elsősorban ezért is kaptam az anyukámtól születésnapomra.) Szóval így kezdődött a „románcunk”. Szuperellenállás és szuperféltékenység. 

Aztán ott tartunk – szeretnélek tájékoztatni -, hogy már az első 2 napomat nagyon vidámmá tetted, sőt, elmélyítetted – bár jelzem, néhol még ellenállok...Főleg ma éreztem azt, hogy ez a nő nekem ír, bármily „cikin” hangzik is ezt beismerni annak tudatában, hogy hányszor hallgattam ezt lenézően a hiperszuper tréning könyveket, életvezetési útmutatókat olvasóktól. Na de ez nem az! És nem is az, amitől tartottál –legalábbis a 3. fejezet környékén írsz a kétségeidről. Pontosan értettem azt, amikor a „bennső kritikusaidról” írsz, mint kötözködő arctalan tömegről. És akkor ezúton üzenem nekik – ha még léteznek -, hogy van létjogosultsága a boldogságtervednek és van célcsoportja

Az utóbbi időben többször éreztem indíttatást, hogy elmenjek valami személyiségfejlesztő tréningre, vagy többet írjak, többet foglalkozzam magammal. Tehetségesen elodáztam ez ideáig. Aztán megkaptam a könyvedet, amit a már említett fenntartással fogadtam, de azt már tudom magamról, hogy az esetek többségében, amit hárítok, az működik igazán. És ez most is bebizonyosodott. Mert nem nekem szólnak a Bridget Jones-típusú könyvek, sem a Hogyan legyünk sikeresek a munkánkban vagy Hogyan fogyjunk le 10 kilót. Mert van pasim sőt, augusztus huszadika óta a férjem és boldogok vagyunk, sikeres vagyok a munkámban és nincs rajtam 10 kiló súlyfelesleg sem. Viszont a boldogság fokozható és tökéletesíthető. Egyvérű a párkapcsolattal, aminek nem a megszerezni az oroszlánrésze, hanem a megtartani és fenntartani. Kapcsolatunk során, amikor lankadt a figyelmem Gábor iránt - hiszen nem mozgatott már a vadászösztön-, mindig figyelmeztettem magam arra, hogy ez nem tart örökké, háló! Ezért küzdeni és tenni kell. És motiváltságomat növelendő észben kellett tartanom, hogy a megszerzésnél csak a megtartás a nagyobb kihívás. Úgyhogy fejldés, fejlődés, fejlődés! (már májusnál tartok, szóval stílszerűen: nekem azt hiszem, ez a hobbim.) Fejlődés-függő vagyok!

Alapvetően kevés embertől fogadom el, amit tanácsol, javasol. Nálam – és ezt gyermeki lelkem dacolásának vehetjük még -, nagyon sok múlik a tálaláson. Nem bírom a nagy megmondókat, a tanácsokat osztogatókat. Inkább szeretem a visszafogott bölcselkedőket vagy akik saját példájukon keresztül próbálják átadni a tudást. Magam is igyekszem ezt alkalmazni, amúgy is utálom az általánosítás, jobb szeretem az E/3. (Egy kommunikációs és személyiség fejlesztő tréningen tanultam meg, hogy mellőzzük az emberek általában-t, amikor valójában egy saját, személyes tapasztalatunkat vetítjük ki a többségre.) A te írásodban ezt borzasztóan nagyra értékeltem, hogy tartod magad ahhoz, hogy ez a te boldogságterved, ami mellesleg például szolgálhat másnak is a saját boldogságtervéhez. Olykor teszel egy-egy talán másnál ez úgy lehet kezdetű javaslatot, de nagyon intelligensen és csak pár mondatban. És máris biztosítva van az esetleg elbizonytalanodott olvasó arról, hogy ez nem egy magába gabalyodott írónő öntömjénezése, hanem ennek célja van, akár egy példabeszédnek – a lehető legjobb értelemben. Szóval hozzám ezért értek el a szavaid. 

Továbbá tetszik a stílus is. A sajátomnak érzem. Elég lendületes, de nem felszínes és a szerző itt-ott megvillantja okos humorát. (Az eddigi kedvencem: „...és átvágtattam a szobán, hogy megöleljem. (Februárban megtanultam, hogy az ölelés felvidít.").

Ma reggel fél 7-kor keltem és alig vártam, hogy kiüljek a teraszra a reggeli fényáradatban és folytassam az írást. A fejemben párbeszédek tömkelege zajlott le. Elképzeltem, hogy majd megjelenik a Válasz Gretchen Rubinnak című könyvem angolul is és te megveszed – vagy küldök egy példányt, az jobban imponálna – és majd találkozunk, elmegyünk hozzátok Gáborral, hozzád és Jamiehez meg a lányokhoz. Aztán este , lefekvés után az ágyban fekve a szobáinkban beszélgetünk a férjeinkkel a kialakult szituáció kínosságáról...vagy az is lehet, hogy úgy járunk, mint Julia and Julia...Bárhogy is lesz, mostanra gondolatokat adtál és még többet gerjesztettél bennem és ez jó. Biztos köze van ehhez a szabadságnak, a pihenésnek is, mert az otthoni életemben valamiért lefojtom az efféle vágyaimat, érzéseimet. A gondolataimat átállítom a célirányos módba és lenyomom a hetet, aztán a következőt, majd a következőt....

Mikor a Facebook-on like-oltalak döbbentem rá, hogy micsoda brandet építettél fel a boldogságterved köré! Lenyűgöző!

Vágyom rá, hogy én is valami egyedit hozzak létre, valamit, ami hasznos és előrevisz. Addig is viszont nekilátok a saját Boldogságtervem kidolgozásához, Gretchen Rubin után szabadon. (És mindenesetre egy vaskos paragrafust fogok szentelni a „Mások sikerei ne vessenek vissza, hanem inspiráljanak!” parancsolat alatt...)

 

Tíz parancsolatom:

1) Mindig hallgass a bennső hangra!

2) Szeress jól!

3) Légy önmagad!

4) Légy egyenes, higgadt és határozott!

5) Törődj az egészségeddel!

6) Légy jókedvű és add tovább!

7) Tanulj és okosodj!

8) Bízz Gáborban!

9) Törődj a családoddal!

10) Válts munkát!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pincode.blog.hu/api/trackback/id/tr313349570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása